Get Adobe Flash player

Δράση 1η: Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση και Ακουστική Οικολογία

Αφορά στην Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση και στην Ακουστική Οικολογία, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και διαμόρφωση στάσεων αλλά και συμπεριφορών σχετικά με την οικολογική συνείδηση. Είναι κοινά αποδεκτό το γεγονός ότι η ύπαρξη οικολογικής συνείδησης αποτελεί μια  «επίκτητη ιδιότητα», η οποία όμως είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την διαμόρφωση της ατομικής προσωπικότητας σε πρώτο επίπεδο, και τη δυνατότητα της ομαλής και αρμονικής ένταξης στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Κομβικό σημείο που επιβεβαιώνει την  παραπάνω παραδοχή αποτελεί η θέση, η οποία υποστηρίζει την αρνητική επιρροή που φέρει στο άτομο η εξάπλωση και η ελλιπής αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής ρύπανσης  μέσα από τους ήχους που η ίδια παράγει. Συνεπώς, η ανατροφή σε ένα ηχητικά υπερκορεσμένο περιβάλλον, όπως είναι ως επί τω πλείστον το αστικό, οδηγεί στην υποβάθμιση της ποιότητας  ζωής  αυτών που τη βιώνουν, σε πολλαπλά επίπεδα.

Έχοντας λοιπόν ως γνώμονα την ανάγκη για προστασία του περιβάλλοντος το παρόν πρόγραμμα προσφέρει αφενός υπηρεσίες ευαισθητοποίησης και πληροφόρησης σχετικά με τη συγκεκριμένη θεματική, και αφετέρου οδηγεί στην καλλιέργεια στάσεων και συμπεριφορών που προάγουν την προάσπιση του.

Ομάδα στόχος της δράσης αποτελούν παιδιά προσχολικής ηλικίας και μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα οφέλη από την ενέργεια αυτή είναι αθροιστικά για το Δήμο ως εξής:

  • Βοηθά στην τόνωση της τοπικής οικονομίας μέσω της  εξεύρεσης θέσεων απασχόλησης σε ανέργους,
  • Γίνεται κοινή συνείδηση το ευρύτερο περιβάλλον και η προστασία του μέσα από καινοτόμες δράσεις,
  • Βελτιώνεται η δημόσια εικόνα του Δήμου με την ενεργή συμμετοχή των πολιτών και με τη συνέργεια σχολικών μονάδων – εκπαιδευτικού προσωπικού – τοπικής κοινωνίας,
  • Ενισχύονται και μεταδίδονται τόσο η περιβαλλοντική συνείδηση όσο και οι καλές πρακτικές στα επιμέρους νοικοκυριά της τοπικής κοινωνίας μέσω της περιβαλλοντικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους.

Προκειμένου για την αποτελεσματική μεταφορά γνώσεων οικολογίας και ευαισθητοποίησης, μεθοδολογικά υιοθετείται μια σειρά βιωματικών προσεγγίσεων, οι οποίες μπορούν με τη σειρά τους  να συμβάλλουν στην ανάπτυξη του γνωστικού και κυρίως του αξιακού υπόβαθρου των παιδιών και των ενηλίκων για το περιβάλλον και την άρρηκτη σύνδεση του με την αειφόρο ανάπτυξη. Ειδικότερα, οι μαθητές θα μυηθούν στον κόσμο του περιβάλλοντος αρχικά αφουγκράζοντας το, στοχεύοντας στην πλήρη  κατανόηση και αποκωδικοποίηση του. Σημαντικές τεχνικές που επιστρατεύονται είναι:

  • Παιχνίδια Ακουστικής Οικολογίας,
  • Τεχνικές Αντιμετώπισης του Θορύβου της Τάξης,
  • Κατασκευή Μουσικών Οργάνων από φυσικά υλικά και ανακυκλώσιμα υλικά,
  • Δημιουργία ηχοιστοριών με τη χρήση αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων,
  • Μουσικοί Αυτοσχεδιασμοί σε σχέση με το Περιβάλλον,
  • Δημιουργία και σύνθεση παιχνιδοτράγουδων,
  • Τεχνικές Ηχογράφησης, Ακρόασης, Ανάλυσης και Σύνθεσης Ηχοτοπίων για το Σχολείο,
  • Επίσκεψη σε Ηχοτοπίο/α Ιδιαίτερου Τοπικού Ενδιαφέροντος.
Logo