Get Adobe Flash player

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

 

Σεμινάριο Ε. Περακάκη – Διδακτική προσέγγιση της Ακουστικής Οικολογίας

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την κατάλληλη σχεδίαση των πλάνων δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος της Ακουστικής Οικολογίας. Παρακάτω αναφέρουμε τους σημαντικότερους άξονες όπως αυτοί αναλύθηκαν:

  • Αρχικά προσδιορίζουμε με σαφήνεια το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε.
  • Σύμφωνα με τον χρόνο του μαθήματος προσαρμόζουμε την πορεία διδασκαλίας.
  • Οι επιδιωκώμενοι στόχοι διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:
    1. Γνωστικοί
    2. Ψυχοκινητικοί
    3. Συναισθηματικοί
  • Με βάση τους στόχους που έχουμε επιλέξει και μας ενδιαφέρουν, στήνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες.
  • Μέσα στις δραστηριότητες όπως τις έχουμε οργανώσει, οφείλουμε να λάβουμε υπόψιν μας την δημιουργία εναλλακτικών προσεγγίσεων, σύμφωνα με τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε κάθε φορά από την ομάδα στην οποία και απευθύνεται το σχέδιο εργασίας.
  • Μοιράζουμε στα παιδιά φύλλα εργασίας, ώστε να έχουν την δυνατότητα να καταγράφουν ιδέες και σκέψεις που θα τους διευκολύνει στην κατανόηση της δραστηριότητας.
  • Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, δίνεται η δυνατότητα στον  εκπαιδευτικό, μέσω της διαδικασίας του αναστοχασμού και της αξιολόγησης να διαπιστώσει αδυναμίες και δυσκολίες με σκοπό την βελτίωση τους. Η αξιολόγηση διακρίνεται σε τρεις κατηγορίες:
    • Αρχική
    • Διαμορφωτική
    • Τελική

 Σεμινάριο Ελένης Γεωργαντά – Καινοτομία και Χρήση των ΤΠΕ  

  • Παρουσίαση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
  • Παρουσίαση των νέων εφαρμογών του ipad που σχετίζονται με την εκπαίδευση στα μαθήματα: βιολογίας, μουσικής και γλώσσας.
  • Συζήτηση για το παιδαγωγικό μοντέλο εκπαίδευσης στον Καναδά.
  • Διαπολιτισμική προσέγγιση της μουσικής. 

 

Σεμινάριο Dr. Andrea Cohen – Connecting schools and countries.

 Παρουσίαση ενός προγράμματος στο οποίο η μουσική ενώνει τον κόσμο.

  • Καταγραφή των ήχων του περιβάλλοντος:

Οι μαθητές συλλέγουν από το περιβάλλον τους διάφορους ήχους ώστε η επιλογή των ήχων να λειτουργεί σαν να διηγούνται την δική τους ιστορία.

  • Ανταλλαγή ήχων με άλλα σχολεία του εξωτερικού:

Οι μαθητές ανταλλάσουν τους ήχους τους, με τα σχολεία όπου συνεργάζονται.

  • Σύνθεση συνεργασίας μέσα από μια διαδικασία ανταλλαγής:

Οι μαθητές συνθέτουν τους ήχους τους σαν ένα μουσικό κομμάτι. Έτσι κάθε ομάδα προσθέτει το δικό της κομμάτι ώστε να υπάρξει η εξέλιξη της μουσικής δημιουργίας μέσα από τη συλλογική σύνθεση.

 

Σεμινάριο Ν. Παπαθανασίου – Αξιοποίηση tablets και άλλων καινοτόμων συσκευών για την προώθηση της μουσικής εκπαίδευσης 

  • Βιωματικές δράσεις για την Ακουστική Οικολογία
  • Εφαρμογή ηχοσύνθεσης σε ipad. 

 

Επίσκεψη στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλίαν Βουδούρη (Μέγαρο Μουσικής) και ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές δράσεις και λειτουργίες της.

 

 

 

 

Logo